Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(2)
Brzeziny Wypożyczalnia
(1)
Łowicz Wypożyczalnia
(1)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(2)
Autor
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Przybyzs-Zaremba Małgorzata
(1)
Sołtyk Piotr
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Szczygieł Aleksandra
(1)
Szymański Mirosław J. (1942- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Abstynencja
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Budżety terenowe
(1)
Choroby mózgu
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyscyplina finansów publicznych
(1)
Dysonans poznawczy
(1)
Finanse publiczne
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Kształcenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurobiologia
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Psychopatologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjoterapia
(1)
Temperament
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wychowanie
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zaburzenia eksternalizacyjne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Monografia stanowi zbiór tekstów skoncentrowanych wokół dyskusji na temat szkoły, nauczyciela oraz kształcenia ustawicznego. Adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży, również ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Tematyka monografii stanowi także przyczynek do podjęcia cyklu debat i dyskusji na temat roli i zadań szkoły, wizerunku współczesnego nauczyciela, a także miejsca ucznia (dziecka) w procesie edukacyjnym realizowanym w warunkach dynamicznych przeobrażeń społecznych i zmian technologicznych. Wierzymy zatem, że prezentowana publikacja przyczyni się do nowego spojrzenia zarówno na szkolę, nauczyciela, jak i najważniejszy podmiot procesu edukacji, a więc ucznia.[Lubimyczytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40186 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę. Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek - „Ja wśród innych”, program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym - przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych. Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak - „Jestem wartościowym człowiekiem”, dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11-12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach. Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny „Energetyczna akcja - reakcja”. Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77552 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej